قوانین ضمیر ناخودآگاه

در این مقاله پنج تا از قوانین ضمیر ناخودآگاه را برای شما دوستان عزیز آشکار می کنیم.

1- ضمیر ناخودآگاه بسیار قدرتمند است. ضمیر ناخودآگاه مانند خاک حاصلخیزی است که هر چه در آن بکاریم، می تواند در خودش آن را بپروراند. اندیشه ها، باورها، و عادت ها همان تخم گیاهانی هستند که درون آن کاشته می شوند و آنچه که کاشته ایم همان را درو می کنیم. ضمیر خودآگاه مانند یک باغبان است که مسؤولیت ما این است که با آگاهی و انتخاب بدانیم چه بذری در آن می کاریم، در صورتی که اندیشه ها، باورها و عادات ما توسط محیط و اطرافیان در آن کاشته شده باشد باید آن ها را شناسایی کنیم و سپس با آنچه که می خواهیم جایگزین کنیم.

2- ضمیر ناخودآگاه ساده لوح است. هر چه به آن داده شود می پذیرد به عبارتی توانایی تشخیص و تمیز دادن را ندارد. به همان آسانی که بیماری، بدبختی و شکست را می پذیرد و در زندگی ما منعکس می کند، می تواند موفقیت و فراوانی را سبب شود و آن را در زندگی ما آشکار کند.

3- ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین خیال و واقعیت را متوجه نمی شود. اگر دقت کنیم کشفیات بشری اول از یک خیال شروع شد و بعد در واقعیت ساخته شد. تکنولوژی های امروز و پیشرفت های بشری همه مثال های بارز این ویژگی ضمیر ناخودآگاه است. همه می دانیم که ساخت هواپیما در ابتدا برای بشر یک خیال بود! آیا می تواند مانند پرنده ها پرواز کند؟

4- زبان ارتباط با ضمیر ناخودآگاه احساس، تصویر و تمثیل است. ضمیر ناخودآگاه تفکر و استدلال نمی فهمد راه برقرای ارتباط با آن احساس، تصویر سازی و استفاده از مثال می باشد.

 

 

5- ضمیر ناخودآگاه از طریق تکرار و تمرین یاد می گیرد. اگر ما کاری را هی تکرار کنیم این کار به ضمیر ناخودآگاه ما می رود. بعنوان مثال ابتدا ما رانندگی نمی دانیم بعد از مدتی که در اثر آموزش تکرار می کنیم، به صورت ناخودآگاه رانندگی انجام می هیم. به طوری که در حین رانندگی، صحبت هم می کنیم چرا که بر اثر تکرار در ناخودآگاه ما ثبت شده، خودبخود می دانیم چه زمانی دنده عوض کنیم و یا چه زمانی ترمز کنیم! بدون اینکه فکر کنیم الان دنده کجاست یا ترمز کجا قرار دارد. اینها همه مثال هایی از تربیت پذیری ضمیر ناخودآگاه بر اثر تکرار و تمرین است.

این تکرار در استفاده از جملات مثبت و هدفمند نیز وجود دارد زمانی که چند بار به آهنگی گوش می دهیم و آن را تکرار می کنیم به ضمیر ناخودآگاه ما می رود و حفظ می شویم. پس تکرار جملات مثبت در راستای خواسته ها نیز بر روی ضمیر ناخودآگاه اثر می گذارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *